Şikâyetleri İnternetten Kaldırtmak

Şikâyetleri İnternetten Kaldırtmak

Şikâyetleri İnternetten Kaldırtmak

Hukuk devletinde yaşıyorsan ifade özgürlüğü ve eleştiri en doğal haklardandır. Önceki senelerde şikâyetler sadece bireysel veya dilekçe yoluyla yapılabilmekteydi. Zaman içerisinde internetin yaygınlaşması ile şikâyet sitelerinde ya da internet sitelerinin yorum kısımlarında tüketiciler şikâyetlerini istedikleri zaman iletebilmektedir. Şikâyetler internet sitesi herkese açık olduğu için bütün kullanıcılar tarafından görülebilmektedir.

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Bu tür şeffaflıklar bir hizmet ya da mal satın alınmadan önce, diğer kullanıcıların ne düşündüğünü bilme yönünden faydalı gibi algılansa da yersiz ve haksız eleştiri, şikâyet ve yorumlarla kişiler, şirketler ve ürünler karalanmakta ve yıpranabilmektedirler. Bu sebeple kendisi ile ilgili olan şikâyetleri internet üzerinden kaldırtmak herkesin en doğal hakkıdır.

Şikâyetleri İnternetten KaldırtmakŞikâyetleri İnternet Üzerinden Kaldırtmanın Hukuki Yönü

5651 sayılı ‘İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yolu ile İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun’ un diğer hükümlerinin yanında haksız yere şikâyete maruz kalan tüzel ve özel kişilerin hakkını korumaktadır.

Kanun bazı yükümlülükler getirmiştir bunlar arasında yer sağlayıcı, içerik sağlayıcı, toplu kullanım sağlayıcı ve erişim sağlayıcılar bu çerçevededir. Kanun gereğince yer sağlayıcı ya da içerik sağlayıcı sözü edilen talep için yirmi dört saat içerisinde cevap vermekle yükümlüdür.

Şikâyetleri İnternet Üzerinden Kaldırtmak İçin Neler Yapılmalı

İnternet aracılığı ile yapılan bir şikâyet nedeni ile kişilik haklarının ihlal edildiği düşünülen tüzel ya da özel kişiler, yer sağlayıcısına veya içerik sağlayıcısına aracısız başvurarak şikâyetin internet üzerinden kaldırılması istenebilir. İsteğe bağlı olarak veya bu yolla çözüme ulaşamayanlar konuyu yargıya taşıyabilirler. Mahkemeden talep edilmesi durumunda içeriğin kaldırılması için karar verilip içeriğin yer aldığı siteye tebliğ edilmesi halinde içerik kaldırılır. Yargı yolu tercih edilirse sulh ceza hâkimine başvuru yapılıp şikâyete erişimin engellenmesi istenebilir.

Hâkim yirmi dört saat içinde kendisine yapılan başvuruyu karara bağlar. Yapılan değerlendirme sonunda şikâyetle ilgili içeriğe ulaşmanın engellenmesine karar verilebilir. Bu karar genelde şikâyetin bulunduğu sayfanın ya da bölümün engellenmesi şeklinde olabilir. Zorunluluk durumu dışında internet sitesine tümden erişimin engellenmemesi esastır. Bu sayede markalar saygınlıklarını, şirketlerde itibarlarını korumuş olur.

Bu tür sorunlar için her daim size güvenilir hizmet veren distile ailesi ile iletişim kurarak daha hızı çözüme ulaşabilirsiniz.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir