5 Maddede Online Algı Yönetimi

5 Maddede Online Algı Yönetimi

Bir marka ya da kişi hakkında toplum nezdinde olumlu bir algı oluşturmak, söz konusu kişilerin ya da kurumların itibar kazanmasına yardımcı olur. Nitekim algı yönetimi çalışmaları ile bir yandan iş yapma potansiyeli artarken, bir yandan da piyasa saygınlığı elde edilir. Bir diğer yandan herhangi bir marka ya da kişi hakkındaki negatif algının pozitif bir hale getirilmesi de ancak online algı yönetimi çalışmaları ile mümkün olur.

Online Algı Yönetimi Nasıl Olmalı?

Hem kurumsal hem de kişisel itibarın korunması, kaybetmeye oranla çok daha zordur. Bu yüzden doğru hedef kitleye ulaşarak ulaştırılmak istenen mesajı doğru bir şekilde aktarmak kişilerin ve kurumların piyasadaki sürdürülebilirliğini artırır. Online algı yönetimi çalışmalarının belirli bir strateji ve planlama çerçevesinde ilerletilmesi, bu çalışmaların başarıya ulaşması noktasında büyük önem taşır.

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Hedef Kitleyi Tanımak

Hedef kitleyi tanımak, algı yönetimi çalışmaları kapsamında kullanılacak araçların ve üretilecek içeriklerin belirlenmesi konusunda önemlidir. Hedef kitleyi tanımak, bu çalışmaları yürütecek ekibin markayı benimsemesi ile mümkün olur. 

Bir Strateji Belirlemek

Marka hedeflerinin önceden belirlenmiş olması, algı yönetimi stratejilerinin belirlenmesini de kolaylaştırır. Örneğin bir marka ya da kişi hakkında yaratılmış negatif algının kaynakları tespit edilmeli, tüm içerik ve haberler bu kaynaklardan kaldırılmalı ve hemen ardından algıyı pozitif şekilde etkileyecek içeriklerin ve haberlerin üretimine geçilmelidir. Tüm bu süreç SEO araçları ile desteklenir.

Sosyal Medya Araçlarını Kullanmak

Sosyal medya araçları günümüzde bir markanın ya da kişinin itibarını yalnızca birkaç saat içerisinde yerle bir edebilir. Fakat kötü etkilenmiş olan itibar yine sosyal medya araçları kullanılarak yeniden kazanılabilir. Bu yüzden algı yönetiminde sosyal medya üzerinde yürütülen gündem oluşturma çalışmaları da aktif olarak kullanılmalıdır. Tüm bunlara ek olarak internette haber yaptırma ve advertorial manşet haberler üretmek de algı yönetimi çalışmalarının olmazsa olmaz parçalarından biridir.

Negatif Geri Bildirimlerin Takibini Yapmak

Bir marka ya da bireyin itibarını pozitif yönde etkilemek için yalnızca olumlu içerikler ya da haberler yapmak yeterli değildir. Aynı zamanda i̇nternet üzerinde yayınlanan tüm olumsuz haber ve içeriklerin takibini de yapmak gerekir. Hem olumlu içeriklerin üretilmesi hem de i̇nternet ortamına yayılan olumsuz içeriklerin takibinin yapılarak i̇nternet ortamından kaldırılması eş zamanlı olarak yapılan işlemlerdir. SEO çalışmaları ile desteklenen bu çalışmalar olumsuz ve kötü içeriklerin arama motorlarında alt sıralara gitmesini sağlarken, yeni üretilen olumlu içeriklerin üst sıralarda kalmasını sağlayacaktır. 

Risk Planlaması Yapmak

Şeffaf olmak toplum nezdinde kabul ve saygı gören bir davranış biçimidir. Dolayısıyla olası hataların önceden belirlenmesi ve gerekli görülen durumlarda bu hataların arkasında durulması marka itibarını olumlu yönde etkileyecek, mevcut takipçi ya da müşterilerin marka ya da birey ile yakınlık kurmasını sağlayacaktır. Ayrıca olası bir yanlış anlaşılma durumunda alınacak aksiyonların da önceden planlanmış olması gerekir. Yani işlerin ters gitme ihtimaline karşı her zaman yedekte bir B planı bulunmalı, acil durumlarda bu plan hızlı bir şekilde devreye sokulmalıdır. Risk planlamasını doğru şekilde yapmak, oluşabilecek sorunlardan bireylerin ya da markaların olabilecek en az zararla ayrılmasını sağlar. 

Algı Yönetimi Çalışmaları İçin Distile’den Destek Alın!

Her markanın ve bireyin online algı yönetimi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olması, olası bir itibar zedelenmesi durumunda harekete geçmeyi kolaylaştırır. Distile sahip olduğu uzman kadrosu ile online algı çalışmalarını titiz bir şekilde yürütür. Eğer siz de online algı yönetimi çalışmalarını sektör profesyonelleri ile yürütmek isterseniz, hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir