Doğal Reklam ve Sponsorlu İçerik Nedir?

Dijital dönüşümün bütün alanlara sirayet ettiği bu günlerde, geleneksel olarak kabul edilmiş olan pek çok iş ve hizmet dijital ortama taşınmış durumda. Elbette reklam çalışmaları da bunlardan biri. Yeni kavramlar olarak değerlendirilebilecek olan doğal reklam ve sponsorlu içerik ise, reklamların tüketiciler için ilgi çekici bir hale getirilmesini sağlıyor. Peki doğal reklam ya da sponsorlu içerik nedir ve bu reklam faaliyetlerini gerçekleştirmek için süreç nasıl işliyor?

Doğal Reklam ve Sponsorlu İçerik Nedir?

Doğal reklam ve sponsorlu içerik, günümüzde reklam faaliyetleri kapsamında en çok tercih edilen dijital yöntemler. Ücretli içerik olarak da adlandırılabilecek olan doğal reklam ve sponsorlu içerik yayıncıların, haber sitelerinin, blogların ya da sosyal medya platformlarının tarzına uygun şekilde hazırlanır. Sponsorlu içerik hedef kitlenin beklentilerine yönelik olarak inşa edilir ve söz konusu içerikte markaların ya da kişilerin reklamı yapılır. Fakat buradaki reklam içeriği tüketecek olan kullanıcılara doğrudan hissedilmez. Bir başka ifadeyle kullanıcılar reklamlara doğrudan ve gönüllü olarak maruz kalmaz. Yalnızca ilgilerini çeken bir içeriği gönüllü olarak okumaya başlar ve bu içeriği okurken de içerisine yerleştirilmiş olan reklamlara maruz kalırlar. Yani bir yandan kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler üretilmiş, bir yandan da belirli kişi ve kurumların reklamı yapılmış olur.

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Doğal reklamların ve sponsorlu içeriklerin belirli bir strateji dahilinde oluşturulması ve paylaşılması gerekir. Örneğin ekonomi sektörüne ait bir içeriği bir oyun platformunda yayınlarsanız, bu platformun kullanıcıları söz konusu içeriğin reklam olduğunu anlayacak ve bu içeriğe tıklamayı reddedeceklerdir. Dolasıyıyla bir oyun platformuna yönelik doğal reklam ya da sponsorlu içerik çalışması yapılacaksa, üretilen içeriğin de oyun severlerin ilgisini çekebilecek bir formatta oluşturulması gerekir. Böylelikle kullanıcıların ilgisi canlı tutulur ve daha geniş bir kitleye ulaşmak mümkün hale gelir. Son olarak belirlenen strateji kapsamında içeriklerin paylaşılacağı platformların trafik, etkileşim ve paylaşım gibi istatistikleri de belirleyici olmalıdır. Günümüzde pek çok büyük marka doğal reklam ve sponsorlu içerik gibi araçlardan faydalanarak çok geniş bir hedef kitleye ulaşmış durumda.

Doğal Reklam ve Sponsorlu İçerik Nasıl Yapılır?

Doğal reklam ve sponsorlu içeriklerin üretilmesi kadar, üretilen içeriklerin hangi platformlarda paylaşılacağı da önem taşır. Bu noktada arama motorları çok ciddi bir avantaj yaratır. Google gibi arama motorlarında yüksek trafik alan, yapılan aramalarda üst sıralarda çıkan sitelerde yayınlanan reklam ve içerikler, yapılacak olan çalışmanın başarısını da artıracaktır. Yani Google tarafından önemsenen bir sitede paylaşılan içerikler, o içerikle karşılaşacak ve firmanızı tanıyacak olan potansiyel kitlenin sayısının da artmasını sağlar. Doğal reklam ve sponsorlu içerikler SEO çalışmaları ile desteklendiğinde son derece başarılı sonuçları olur.

Doğal reklam ve sponsorlu içerik hizmeti bu alanda uzmanlaşmış profesyonel ekipler tarafından verilir. Titizlikle yürütülen çalışmalar hem marka bilinirliğinin artmasına hem de marka ve kişilerin internetteki itibarın pozitif yönde değiştirilmesine katkı sağlar. Güncel olarak i̇nternet üzerinden Türkçe yayın yapan 3000’den fazla haber sitesi bulunur. Distile bunların 1400’ten fazlasıyla birebir ilişkiler içerisindedir. Profesyonel ekibiyle 10 yılı aşkın süredir sektörde hizmet veren Distile, hedef kitle ve stratejinin belirlenmesinin ardından içeriklerin, haberlerin, makalelerin ve bültenlerin yazımını titizlikle gerçekleştirir. Süreç içeriklerin yayınlanması, haftalık raporlama ve geri bildirim gibi aşamalar ile devam eder.

Eğer siz de marka bilinirliğini artıracak olan doğal reklam ve sponsorlu içerik gibi konularda profesyonel hizmet almak isterseniz, hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir