E-ticaret Sitelerinde Marka İhlallerine Nasıl Müdahale Edilir?

E-ticaret Sitelerinde Marka İhlallerine Nasıl Müdahale Edilir?

Pandemi sonrası hızını arttıran dijitalleşme süreci, hem e-ticaret sitelerinin hem de bu sitelerde faaliyet gösteren markaların sayısının artmasına neden oldu. Bu pek çok kullanıcı için çeşitli markalar ve online mağazalar arasında seçim yapmayı kolaylaştırmış olsa da markaların mücadele etmesi gereken sorunları arttırdı. Özellikle bazı büyük markalar izinsiz logo ve isim kullanımı gibi sorunlardan ciddi şekilde etkileniyor. Marka itibarının zarar görmesi, hukuki süreçler ve maddi kayıplar söz konusu sorunların başında geliyor. Peki e-ticaret sitelerindeki marka ihlallerine müdahale etmek için hangi yöntemlere başvurmak gerekiyor?

E-ticaret Sitelerindeki Marka İhlallerinin Neden Olduğu Olumsuz Sonuçlar

Bazı kötü niyetli kişi ya da topluluklar, haksız çıkar elde etmek amacıyla marka logolarını ve isimlerini izinsiz şekilde kullanabilir. Piyasaya sürülen sahte ürünler ya da hizmetler kötü yorumlara ve müşteri güveninin sarsılmasına neden olur. Dolayısıyla marka itibarı da bu süreçten olumsuz olarak etkilenir. Bunun kaçınılmaz sonucu da ürün ve hizmet satışınının ciddi oranda düşmesidir. Bu da gelir kaybı ve iç dinamiklerin bozulması anlamına gelir. Nitekim söz konusu gelişmelerin tamamı, markaların yaşayacağı daha ciddi sorunların habercisi olarak değerlendirilebilir. 

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

İhlallere bağlı olarak ortaya çıkmış olan müşteri mağduriyetleri zaman içerisinde markaların hukuki süreçlerle karşılaşmasına neden olabilir. Bir markanın adının bir dava içerisinde geçmesi müşteri sadakatini olumsuz olarak etkiler. Bu süreçte rakip firmalar bunu kendi yararına kullanır ve bu da markaların mevcut rekabet koşulları ile mücadelede sorunlar yaşamasına neden olur. Ek olarak bu süreçte markaların kaybolan itibarı geri kazanmak için bir mücadele vermesi gerekeceğinden, pazarlama ve tanıtım maliyetleri de artacaktır. Bu yüzden marka ihlallerine karşı aktif bir mücadele yürütülmesi gerekir. Bu da ancak profesyonel destek ile mümkündür. 

E-ticaret Sitelerindeki Marka İhlalleri İle Nasıl Mücadele Edilir?

E-ticaret sitelerindeki marka ihlalleri ile mücadeleyi profesyonel şekilde gerçekleştiren Distile, uluslararası bilişim hukuku uzmanları, alanında deneyimli teknik ekibi ve 20 yılı aşkın sektör tecrübesi ile etkili çözümler geliştirir. Distile’nin e-ticaret sitelerindeki marka ihlalleri ile mücadelede izlediği adımlar şunlardır: 

  • Distile Monitör Hizmeti sayesinde e-ticaret siteleri düzenli olarak izlenerek mevcut ve potansiyel ihlaller tespit edilir. 
  • E-ticaret platformlarında yer alan ihlaller raporlanır ve gerekli bildirimler bilişim hukuku uzmanları aracılığıyla e-ticaret sitelerine gönderilir.
  • İçerik kaldırma ve marka güvenliğini koruma adına teknik çalışma başlatılır.
  • Hem hukuki hem teknik olarak marka ihlallerinin sonlandırılması sağlanır.
  • Marka ihlallerinin yarattığını olumsuz imajın ortadan kaldırılması ve marka itibarının güçlendirilmesi adına online basın ilişkileri kullanılır ve profesyonel içerik üretimi ile müşteri güveninin yeniden kazanılması sağlanır. 
  • E-ticaret siteleri 7/24 izlenerek potansiyel ihlaller tespit edilir ve bu ihlallere anlık olarak müdahale edilir. 
  • Hem tespit edilen ihlaller hem de gerçekleştirilmiş olan tüm müdahaleler haftalık ya da aylık olarak raporlanır. 
  • Daha etkili bir marka koruma stratejisi geliştirmek adına geri bildirimler toplanır ve olası kriz durumları ile mücadele için etkili çözümler geliştirilir. 

Distile, içerik kaldırma hizmetinden içerik üretimine, izleme sistemleri ile marka koruma stratejileri geliştirilmesinden marka itibarını korumak adına basın bültenleri servis edilmesine kadar çok çeşitli alanlarda profesyonel destek sağlar. Bu sayede markaların mevcut rekabet koşullarına adapte olmasını sağlayarak karlılığın arttırılmasına destek olur. Eğer siz de Distile ile çalışarak marka ihlallerinden korunmak ve rekabet koşullarında bir adım öne geçmek isterseniz, hemen şimdi bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir