Facebook’ta En Sık Yapılan 5 Pazarlama Hatası | Distile Online İtibar Yönetimi

Facebook’ta En Sık Yapılan 5 Pazarlama Hatası

Şirketler, Facebook üzerinden reklam vererek hem müşteri sayısını hem de pazar payını artırmak niyetindeler. Fakat bu süreç öyle sanıldığı kadar kolay değildir. Şirketler, televizyon ve radyo reklamları için harcadığı zamanı ve bütçeyi Facebook gibi sosyal medya platformları içinde harcamalıdır. Aksi taktirde hedeflenen stratejiler gerçekleşemeden sonlanmaktadır.

distilee-en-sik-yapilan-facebook-pazarlama-hatalari-170873491

En sık yapılan Facebook pazarlama hataları: 1-Boşa Harcanan Reklam Paraları, Facebook üzerinden hedeflenen kitleyi doğru ve etkili bir şekilde ulaşılmak isteniyorsa, bu konuda şirketlerin yeterli bütçeye sahip olması gerekir. Yeteri kadar bütçe sağlanmazsa, pazarlama konusunda o zamana kadar harcanan bütçede boşa gitmiş olacaktır. 2-İçe Kapanık Olmak, şirketler pazarlama planlarını sadece içerik üretip, paylaşmak için kullanırsa verimli bir sonuç elde edemezler. Kullanıcılarının mesajlarını yanıtlamayan onlarla etkileşim kurmayan şirketlerin pazarlama stratejileri uzun süreli olmamaktadır. Çünkü sosyal medya etkileşimsiz düşünülemez. 3-Zayıf İçerik, Facebook üzerinde pazarlama stratejileri üreten şirketler içerik üretimi konusunda zayıf kalabilmekteler. İçerik üretimi konusunda uzman kişilerle çalışılmazsa, üretilen içeriklerin beklenen etkiyi yaratmada zayıf kalacaktır. Etkili görsellerin oluşuturulması ve minimum yazı karakterlerinin kullanılması hafife alınmamalıdır. 4-Facebook’u Aldatmaya Çalışmak, Facebook üzerinden paylaşım yapan şirketlerin promosyon ürünler vermesi, kişisel profillere adanmış üyelikler Facebook kurallarının ihlalidir. 5-Pazarlama Sayfasının İhmal Etmek, eğer içeriklerinizi düzenli olarak paylaşmayıp, uzun süreli aralıklarla paylaşıyorsanız pazarlama planlarınız sekteye uğrayacaktır. Sayfada olup bitenlerin sürekli ve güncel olarak takip edilmesi ve geri bildirim uygulanması gerekmektedir.

distilee-en-sik-yapilan-facebook-pazarlama-hatalari-394157455

Facebook işbirliği ile gerçekleştirilen pazarlama yöntemi eğer doğru olarak planlanır ve özen gösterilirse şirketlerin hedefledikleri başarıya ulaşmak kolay ve ucuz olacaktır. Dijital konusunda bilgili ve başka insanların beğenilerine hitap edebilecek içerikler üretecek kişilerle çalışılmalıdır.



Bir Cevap Yazın