Kurumsal İtibar Yönetimi Hakkında 7 Önemli Bilgi

Kurumsal İtibar Yönetimi Hakkında 7 Önemli Bilgi

İitbar, güvenilirlik ve saygınlık gibi anlamlara karşılık gelen bir kavramdır. Şirketler, markalar ve bireyler için itibar kazanmak hem iş yapma potansiyelinin artması hem de piyasa saygınlığı elde etmek için oldukça önemlidir. Doğru yönetilmiş bir itibarın şirkete sürdürülebilirlik ve gelecek potansiyeli anlamında büyük katkısı olur. Bu nedenle çoğu kurum için para kazanmadan çok daha öncelikli bir amaç olarak belirlenen kurumsal itibarın nasıl yönetildiği hakkında bilgi edinmek gerekir. 

Kurumsal İtibar Yönetimi Nasıl Olmalı?

Kurumsal itibar, kazanmanın ve korumanın güç fakat kaybetmenin oldukça kolay olduğu bir konudur. Bu nedenle şirketlerin etkili bir marka değeri yaratmak ve piyasa sürdürülebilirliği kazanmak adına kurumsal itibar yönetimine önem vermesi gerekir. Kurumsal itibar yönetimi ise birkaç adımın takibi ile sağlanabilir.

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Kurumsal itibarı Önemsemek

Kurumsal itibarı iyi yönetmek için öncelikle bu konunun şirket yöneticileri ve çalışanları tarafından önemsenmesi gerekir. Kurumsal itibar temel şirket prensibi olarak ele alındığından daha hızlı benimsenir ve markanın büyümesine yardımcı olur. Bunun için işletme kitabı hazırlanabilir, şirket çalışanları konuyla ilgili bilgilendirilebilir ve çeşitli etik kurallar ile misyon, vizyon gibi konularda eğitimler verilebilir.

Marka Değerine Sahip Çıkmak

Bir şirket olarak marka hedeflerinin marka adıyla bütünleşmesi gerekir. Amaçtan ve şirket misyonundan bağımsız bir isim, bilinir bir değer olma önündeki en büyük engellerdendir. Bu nedenle marka adına sahip çıkmak ve yapılan işin her alanında bu ismi vurgulamak gerekir. Web site, logo ve slogan tasarımlarının birbiriyle uyumlu olması şirketin akılda kalıcı hale gelmesini sağlar ve bilinirliğini artırır. Ayrıca müşteri üzerinde olumlu izlenim bırakır.

Sosyal Medya Araçlarını Etkin Şekilde Kullanmak

Günümüzde dijital araçları benimsemeyen bir şirket unutulmaya mahkumdur, bu nedenle dijital pazarlama araçlarının mümkün olan en etkin şekilde kullanımı oldukça önemlidir. Kurumları geleceğe taşıyan bu araçlar olumlu bir itibar kazanma konusunda büyük fayda sağlar. Sosyal medya araçlarının aktif kullanımı hedef kitle ile marka arasında güçlü bir bağ kurulması adına önem taşır. Düzenli ve etkileyici içerikler hazırlanması potansiyel müşterilere daha kısa sürede ulaşmaya yardımcı olur. Yorumlara ve mesajlara hızlı cevap vermek ise müşteri memnuniyeti adına önemlidir. Bu nedenle bütün bu yeni nesil araçların aktif ve bir arada kullanımı itibarın korunmasını sağlar.

Negatif Geri Bildirimleri Takip Etmek

Dijital iletişim araçlarındaki bir diğer fayda da marka hakkında yapılan olumsuz yorumları anlık olarak kontrol edebilmektir. Olumsuz geri bildirimlerin takibi marka adına geliştirici olabilir. Müşterilerin neyi eksik bulduğu, hangi konudan rahatsız olduğu gibi konular markayı geliştirmek adına önemli bir fırsattır. Bu nedenle kötü yorumlara karşı aynı profesyonellikle yanıt verilmeli ve karşı tarafla olan bağı güçlendirmeye yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Ancak zarar verici ve tahrik edici yorumların söz konusu olduğu durumlarda, iyi bir itibar yönetimi sağlamak adına bu yorumları gizlemek veya alt sıralara atmak gerekebilir. Bunun için de rahatsız edici içerik veya yorum kaldırma hizmetlerinden faydalanmak en doğrusu olur.

Şeffaf Bir Politikaya Sahip Olmak

Topluma karşı şeffaf olmak her zaman güven kazanmak adına büyük önem taşır. Yapılan hataların arkasında durmak, hedef kitlenin şirketle bağ kurmasını sağlar. Bununla birlikte verilen hizmetin nasıl bir süreçten geçtiği ve müşteriye hangi aşamalar doğrultusunda ulaştığı konusunda da gerekli detayların açık şekilde paylaşılması gerekir.

Güçlü Bir Altyapı Sunmak

Sunulan hizmet veya ürünün müşteriyi memnun edecek kalitede olması gerekir. Kurumsal itibar kazanmak ve marka değeri elde etmek için üretimi yapılan mal karşı tarafa en iyi şekilde sunulmalı ve ödeme, tedarik, lojistik gibi ara aşamalar sorunsuz yönetilmelidir.

Risk Planlaması Yapmak

Her şirketin işlerin ters gitme ihtimaline karşı yedekte bir B planının olması gerekir. Bu tür risk planlamaları, oluşabilecek hasardan minimum zararla kurtulmayı sağlar.

Distile, kurumsal itibar yönetimi konusunda profesyonel destek sağlar. Yukarıdaki bilgiler ışığında kurumsal itibarın inşasına ve korunmasına yardımcı olur. Siz de kurumsal itibar yönetimi konusunda profesyonel destek almak isterseniz, hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir