Sosyal medya hiç durmayan bir devinim halinde. Markaların da başarılı olmak için bu devinime ayak uydurması gerekiyor. Ayrıca markalar beklenmedik durumlara karşı her zaman hazırlıklı olmak zorunda. Özellikle sosyal medyada meydana gelen krizleri nasıl yönettiğiniz, müşteri ve marka arasındaki güven üzerinde doğrudan etkilidir. Güvenin korunması için şeffaf ve zamanında iletişim gereklidir. Peki online kriz yönetimiyle zararın azaltılması ve krizin fırsata dönüştürülmesi için neler yapmak gerekiyor?
Online Kriz Yönetiminin Püf Noktaları
Online krizleri iyi yönetmek, markanız hakkındaki olumsuz düşüncelerin yayılmasını önler ve uzun vadeli olumsuz etkileri minimize eder. Bu da zararın azaltılması anlamına gelir. Kriz yönetimini özgün bir şekilde gerçekleştirmek ve müşteri memnuniyetine olan bağlılığınızı göstermek müşteri sadakatini güçlendirerek krizi fırsatı çevirmenizi sağlayabilir. Gelin, etkili bir online kriz yönetiminin püf noktalarına birlikte bakalım.
"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.
Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.
Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.
Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.
Potansiyel Krizlere Karşı Hazırlıklı Olun
Her markanın önceden hazırlanan bir kriz yönetimi planı olmalıdır. Kriz senaryolarının belirlenmesi, her biri için çözümler geliştirilmesi, kimlerin sorumluluk alacağının belirlenmesi, hangi iletişim kanallarını kullanarak hangi mesajların verileceğinin kararlaştırılması kriz yönetiminin etkili bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayabilir.
Hızlı Yanıtlar Verin ve Şeffaf Olun
Meydana gelen krizler konusunda hızlı ve kararlı adımlar atılması gerekir. Krizi mümkün olan en kısa sürede çözmeye çalışmak potansiyel riskleri minimize edecektir. Ayrıca hızlı davranmak konuyu ciddi bir şekilde ele aldığınızı da gösterir.
Durumun farkında olduğunuzu belirtmek ve şeffaf olmak sessiz kalmaktan çok daha iyi bir yöntemdir. Hataları kabul etmek, sorumluluk almak, dürüst ve doğru bilgi aktarmak, sorunu ele aldığınızı göstermek ve tüm bunları yaparken güven verici, samimi bir dil kullanmak müşteri sadakatini güçlendirerek krizi fırsata çevirmenizi sağlayabilir.
Sakin ve Profesyonel Davranın
İnsanlarla hararetli tartışmalara girmekten kaçının. Ciddi eleştirel durumlarda bile sakin kalmak ve yapıcı bir tavır takınmak önemlidir. Herhangi bir nedenle mağdur olan veya olumsuz etkilenen kişilerle empati kurun ve tamamıyla onların sorunlarını çözmeye odaklanın. Kaybedilen güveni yeniden inşa etmeye çalışın.
Kısacası hızlı yanıtlar vermek, dinlemek, empati kurmak, şeffaf olmak, sorumluluk almak ve çözümler sunmak kriz yönetimini çok daha etkili bir şekilde gerçekleştirmenizi sağlayabilir.
Sosyal Medya Krizlerini Yönetmek İçin Neler Yapılmalı?
Sosyal medya krizleri çok büyük markaların bile başına bela olma potansiyeli taşıyor. Markaların sosyal medya krizlerini yönetmek için kullanabilecekleri stratejiler arasından bazıları şu şekilde listelenebilir:
- Sorunu görmezden gelmeyin. Ortada bir sorun varsa bunu kabul edin ve çözüme kavuşturmaya çalışın.
- Olumsuz yorumları silmekten veya görmezden gelmekten kaçının. Çünkü bu, durumu daha da kötüleştirebilir.
- Savunmacı bir tavır takınmayın. Eleştirilere açık olun ve mümkün olduğunda alçak gönüllü davranmaya çalışın.
- Gerçekçi olun, yalan söylemeyin ve tutamayacağınız sözler vermeyin.
- Kriz çözüldükten sonra takibini yapmaya devam edin. Gerekli durumlarda bu krizle ilgili güncel bilgileri paylaşın ve müşteri kitlenizin güvenini koruyun.
Her kriz markalar için olumsuz sonuçlar anlamına gelmez. Çünkü doğru yönetilmiş bir kriz, markaların daha da güçlenmesini sağlayabilir.
Distile ile Etkili Kriz Yönetimi Stratejilerine Sahip Olun!
Başta sosyal medya platformları olmak üzere tüm online mecralar markaların kitleleriyle iletişim kurmasını kolaylaştırmış durumda. Bu durum beraberinde pek çok olumlu sonuç getirmekle birlikte krizler de yaratabiliyor. Distile olarak kriz anlarında devreye giriyor, markaların online varlıklarını güvence altına alıyoruz. Siz de markanız için etkili bir online kriz yönetimi stratejisi geliştirmek istiyorsanız Distile rehberliğinde güçlü adımlar atabilirsiniz! Hemen şimdi bizimle iletişime geçin ve yüz yüze bir görüşme planlayalım.