Markaların Sosyal Medya Yönetiminde Yaptığı Yanlışlar | Distile Online İtibar Yönetimi

Markaların Sosyal Medya Yönetiminde Yaptığı Yanlışlar

MARKALARIN SOSYAL MEDYA YÖNETİMİNDE YAPTIĞI YANLIŞLAR…

12 yıl önce Facebook’un, 10 yıl önce Twitter’ın kurulması ve bu sitelerle birlikte tüm dünyada sosyal medya ağının beklenmedik bir şeklinde yayılması üzerine, markalar ve şirketler de daha fazla bu yeni iletişim ağını görmezden gelemediler ve kendi resmi hesapları ile sosyal medyada yer almaya başladılar. Bugün kullanıcılar 1 ayda Facebook’ta toplam 700 milyar dakika geçiriyorlar ve 1 günde 200 milyon Tweet atıyorlar. Bu büyük pazar, eğer profesyonel bir yönetimle, doğru bir biçimde kullanılırsa, gerçekten şirketler ve markalar için çok büyük bir tanıtım ve iletişim alanı oluşturuyor. Ancak ne yazık ki pek çok firma, bu mecrayı etkin bir şekilde kullanamıyor ve kendi marka imajlarına büyük zararlar veriyorlar.

Sosyal medyayı kullanırken firmaların yaptığı en büyük yanlışlar arasında ilk sırada; sosyal medyanın ne olduğunu anlamamak geliyor. Firma adına sosyal medyayı yöneten kişinin, birey psikolojisini bilmesi ve tepkilerini anlayabilmesi gerekiyor. Çünkü bireyler iki durumda farklı davranışlar sergiliyorlar; bilgisayar başında ve kalabalık içinde…

sosyal-medya-kullanirken-firmalarin-yaptigi-yanlislar

İkinci olarak firmalar, yıllarca oluşturdukları marka imajını bir kenara bırakarak, sosyal medyada sevimli olmak adına tutarsız davranışlar sergilemeye başlıyorlar. Bu da markayı takip edenlerin kafasını karıştırıyor. Aynı şekilde takipçi sayısını gereksiz yere önemsiyorlar. Oysa hedef kitle olmayan takipçi sayısı, olumsuz yorumlarla sayfanın seviyesini düşürüyor ve gerçek hedef kitlenin sayfadan uzaklaşmasına neden oluyor. Markayı sadece sosyal medyada aktif yapmak, yapılan bir başka hata oluyor. Sosyal medyayı aktif olarak kullananlar, aynı zamanda yaşayan kişilerdir. Dolayısıyla markanın da hayatın içinde olması gerekiyor.

Bunların dışında yapılan en önemli hata, profesyonel bir ekiple sosyal medyayı yönetmemek oluyor. Kişi paylaşımları ve tweetleri ile markayı temsil ettiğini unutursa, bu paylaşımların kişisel olduğu ifadesi pek bir işe yaramıyor. Yine profesyonel olmayan sosyal medya yöneticisi gün içinde gereksiz paylaşımlarda bulunarak hedef kitleyi sayfadan uzaklaştırıyor. Markayı temsil eden kişilerin, mizahı kendi şahsi sayfalarında yapması gerekiyor. Ayrıca herhangi bir şikayette, kullanıcının yetkili bir kişi tarafından cevaplanmaması da markaya çok zarar veriyor. Sosyal medya hesabı açarken, belli bir sosyal medya stratejisi olmayan firmalar ise her zaman kaybediyor.



Bir Cevap Yazın