Online İtibar Yönetiminin Marka Bilinirliğine Etkisi Nedir?

Online İtibar Yönetiminin Marka Bilinirliğine Etkisi Nedir?

Dijital dönüşüm süreçleri, firmaların dijital ortamdaki varlığını her geçen gün artırıyor. Fakat dijital ortamda var olmanın yanında önemsenmesi gereken başka konular da var. Örneğin dijital ortamdaki bilinirlik ve marka itibarı bu konuların başında geliyor. Markaların kendilerini dijital ortamda var etmesi ve bu varlığı sürdürülebilir hale getirmesi, online itibar yönetimi çalışmaları ile çok daha kolay hale geliyor. Peki online itibar yönetiminin marka bilinirliğine etkisi nedir ve bu çalışmalar neleri kapsıyor?

İtibar Yönetimi Neden Önemli?

İnternet üzerinde yayınlanan herhangi bir içerik, markalar ve kişiler üzerinde ciddi etki yaratabiliyor. Üstelik herhangi bir konuda toplumsal algı yaratmak için kullanılabilecek sosyal medya platformları gibi çok güçlü araçlar mevcutken. Bu güç sayesinde herhangi bir haber ya da bilgi dakikalar içerisinde milyonlarca kişiye ulaşabiliyor. Örneğin bir marka hakkında i̇nternet üzerinde yayılmaya başlayan olumsuz bir bilgi kısa sürede geniş bir kitleye ulaştığından, marka itibarı ciddi şekilde zarar görebiliyor. Bu yüzden marka itibarının korunması ve algının pozitif şekilde yönetilebilmesi için online itibar yönetimi çalışmalarına ağırlık vermek gerekiyor. 

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Marka itibarının çeşitli nedenlerle değer kaybetmesi halinde, bu algının söz konusu çalışmalar ile tersine döndürülmesi ve markanın pozitif bilinirliğinin sürdürülebilir hale gelmesi sağlanır. Bunun için de hedef kitlenin doğru şekilde belirlenmesi ve hitabetin de bu kitleye yönelik olarak doğru şekilde oluşturulması gerekir. Marka hakkındaki toplumsal algının online itibar yönetimi çalışmaları ile pozitivize edilmesi, aynı zamanda marka bilinirliğinin artmasına da yardımcı olur. 

Online İtibar Yönetimi Marka Bilinirliğini Etkiliyor Mu?

Günümüzde arama motorları kısa süre içerisinde çok fazla bilgiye ulaşmayı mümkün hale getirdi. Fakat arama motorları üzerinden edinilen tüm bilgilerin gerçek ve doğru bilgiler olduklarını söylemek mümkün değil. Bugün kullanıcılar herhangi bir ürün ya da hizmet almak istediklerinde, bu ürünü ya da hizmeti alacakları markayı seçmek için arama motorlarındaki bilgilere güveniyor. Yani markaların arama motorlarındaki görünürlüğü pozitif bir şekilde inşa edilmemişse, bu durumda kullanıcıların söz konusu markayı tercih etmeleri neredeyse imkansız hale geliyor. Bu da zaman içerisinde markanın bilinirliğini yitirmesine ve piyasalardan silinmesine neden olacak bir süreç başlatıyor.

Online itibar yönetimi çalışmaları arama motorları üzerindeki marka görünümünü iyileştirir. Dolayısıyla A ürünü almak isteyen bir kullanıcı A ürününü arattığı zaman en üst sırada bir marka görür, bu markaya karşı bir güven geliştirir ve A ürününü almak için o markayı tercih eder. Söz konusu durumun inşası da ancak online itibar yönetimi çalışmaları ile gerçekleşir. Bu durumun kalıcı hale gelmesi, markanın toplum nezdindeki bilinirliğini artıracak ve böylelikle marka büyümesi konusunda etkili sonuçlar verecektir.

Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır?

Online itibar yönetimi bir dizi enstrüman kullanılarak gerçekleştirilir. Hedef kitlenin belirlenmesinin ardından haber siteleri, sosyal medya ağları, web siteleri, blog sayfaları ve çok daha fazlası seferber hale getirilir ve hedef kitleye hızlı şekilde ulaşarak markanın kendisini doğru şekilde ifade etmesi sağlanır. Bu süreçte öncelikle bir strateji belirlenmesi ve içerik analizlerinin de bu stratejiye göre yapılması gerekir. SEO çalışmaları ile desteklenen bu süreç markalar için kalıcı ve pozitif bir itibar yaratır.

Eğer siz de online itibar ve algı yönetimi çalışmaları gerçekleştirerek marka bilinirliğini artırmak isterseniz, Distile gibi bu alanda profesyonel hizmet sağlayan ekiplerden destek alabilirsiniz. Hemen çalışmaya başlamak ve yüzyüze bir görüşme planlamak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir