Rekabette Avantaj Zannedilerek Yapılan Hatalar | Distile Online İtibar Yönetimi

Rekabette Avantaj Zannedilerek Yapılan Hatalar

İş dünyası ya da girişimcilik hayatınızda birçok rakiple karşı karşıya kalabilirsiniz. Yaptığınız ürüne veya göstermiş olduğunuz hizmete göre rakiplerinizin sayısı azalmakta ya da artmaktadır. Ancak rakiplerinizin olması sizler için avantaj olabilir. Bir rakibinizin olması sizleri her daim ayakta tutar, kendinizi yenilemenizi ve en kaliteli hizmeti vermenizi sağlar. Rakiplerinizin olması, rekabet ortamının olması sizler için büyük bir avantaj sağlıyor olsa da, rekabet ortamında avantaj olduğunu düşünerek yapılan hatalar sizleri dezavantajlı duruma düşürebilir.

rekabette-yapilan-hatalar

İş dünyasında rekabet ortamında avantaj zannedilerek yapılan hataların en başında fiyat durumu gelmektedir. Rakiplerinizden bir adım önde olmak için ürünlerinizin fiyatlarını ya da verdiğiniz hizmetin karşılığını düşürebilirsiniz. Rakiplerinizden daha düşük fiyat listesine sahip olmanız sizler için belli bir süre avantaj olabilir; ancak bu durum dezavantajlı bir durumun içine sokabilir sizi. Ayrıca, fiyatı düşük tutmanızın yanında vereceğinizin hizmetinde kalitesi önemlidir.

Bunların nedenlerinden biri, insanların bilinçaltında ucuz ürünün kalitesiz olacağı düşüncesinin hâkim olmasıdır. Rekabet ortamında sosyal medyanın büyük bir yerinin olduğunu yadsıyamazsınız. Sosyal medya günümüzde önemli bir yer tutmaktadır. Birçok insan satın alacağı ya da hizmet göreceği yeri sosyal medyadan araştırır ve hakkında iyi ya da kötü tüm bilgilere ulaşır. Sosyal medya üzerinde ürün veya hizmet tanıtımı yaptığınız hesaplardaki takipçi sayısının ne kadar çok olursa o kadar büyük avantaj sağladığını düşünebilirsiniz. Ancak bu durumun tam tersidir.

Takipçi sayısından çok içeriği önemlidir. Takipçilerinizin ne amaçla sayfanızı takip ettiğini bilmeli, ona göre hizmette bulunmalısınız. Ayrıca sosyal medya hesaplarınızı, SEO çalışmalarında, web sitelerinizde, blog yazılarınızda rakiplerinizden bir adım önde olabilmeniz için düzenli yazılımlar yapmanız gerekmektedir. Sosyal medya düzenlenmesi başlı başına gerekli bir iştir. Çünkü müşterileriniz bu mecralardan sizlere ulaşacak ve eksik ya da düzenli olarak yenilenmeyen hesaplarda ürünlerinde kalitesiz olacaklarını düşünürler.

basarili-olamanin-puf-noktalari

İş hayatınızda rakiplerinin doğru ve eksiksiz analiz etmeli, artılarınızı ve eksilerinizi ortaya çıkarmalı bunların üzerinde çalışmalısınız. Müşterilerinizi iyi anlamalı ve ne istediklerine dikkat etmelisiniz. Sosyal medyanın gücünü hafife almayın ve gerekli önemi gösterin. İş dünyasındaki rekabeti avantaja çevirmek sizlerin elinizdedir.



Bir Cevap Yazın