Şikâyetler Tavsiyeyi Azaltır | Distile Online İtibar Yönetimi

Şikâyetler Tavsiyeyi Azaltır

Şikâyetler Tavsiyeyi Azaltır

İş hayatında bir şirketin ayakta kalabilmesi yapılanmasına, patronun işe bakış anlayışına, personellerin şirket içi memnuniyetine, her departmanda bir sistemin var olup olmadığına, departmanlarda bulunan personel kalitesine ve satış oranlarına bağlıdır. Şirketler bu kriterleri göz önünde bulundururken hedef kitlesine kendisini nasıl tanıttığını ve sektör tarafından nasıl göründüğünü de bilmek isterler. Bu sebeplerden dolayı şikâyet, öneri formları hazırlanarak internet sitelerine sanal olarak koymaktadır. Çünkü şirketlere gelen şikâyetler doğru değerlendirildiği ve analiz edildiği takdirde kaliteyi getirecektir.

sirketlere-gelen-tavsiyeler

Ancak dikkat edilmesi gereken nokta ise şirketlere gelen şikâyetler rakip firmaların yersiz şikâyetleri de olabilir. Sizi sosyal medyada ve sektör forumlarında kötü bir firma olarak göstermek isteyen rakipleriniz bunu koz olarak kullanacaktır. İş hayatı acımasızdır ve ilk izlenim çok önemlidir. Bunların yanı sıra satış yaptığınız müşterilerinizden de ciddi şikâyetler alabilirsiniz.

en-onemli-yayilma-politikasi

ISO nezdinde kalite üretilen ürünün müşteri beklentilerini karşılaması anlamına gelmektedir. Şirketinizde üretimini yaptığınız bir ürün, müşteriye ulaştığı andan itibaren şikâyete açık bir konumda bulunmaktadır. Yaptığınız paketlemenin özensiz oluşu bile o ürünün tüm işlevselliğinin bir anda önemsizleşmesini sağlar. Bu memnuniyetsizlik ile ilgili sektör forumlarında şirketlere gelen şikâyetler, öz saygınlığın kaybolmasını ve itibarın zarar görmesine sebep olacaktır. Çalışma hayatında en önemli yayılma politikası tavsiyelerdir. İyi veya kötü tavsiye edilmeniz şirketinizin geleceği hakkında fikir sahibi olmanızı sağlayacaktır. Bu bilgilerin ışığında şikâyetlerin ne denli önem arz ettiği konusunda firma içinde bir bilinçlenme yaratılmalı ve bu bilinç ile hareket edilerek olumsuz geri dönüşlerin minimuma indirgenmesi sağlanmalıdır.



Bir Cevap Yazın