Şikayetleri İnternet Üzerinden Kaldırma

Şikayet ve eleştiri hakkı, ifade özgürlüğü kapsamında bir hukuk devletinin olmazsa olmazlarındandır. Önceleri şikayetler, sadece ilgiliye yüz yüze veya bir dilekçe yoluyla iletilebilmekteydi. Zamanla internetin yaygınlaşmasıyla birlikte şikayet siteleri veya internet sitelerinin yorum bölümleri gibi olanaklar sayesinde tüketiciler şikayetlerini daha hızlı bir şekilde iletebilir hale geldiler. Ancak internet siteleri herkese açık olduğundan söz konusu şikayetler tüm kullanıcılar tarafından görülebilir hale geldi. Bu tür bir şeffaflık bir mal veya hizmet satın almadan önce, diğer kullanıcıların ne düşündüğünü öğrenme açısından faydalı gibi görünse de haksız ve yersiz eleştiri, yorum ve şikayetlerle kişiler, ürünler ve şirketler yıpratılabilmekte hatta karalama kampanyaları başlatılabilmektedir. Böyle bir durumda kendisiyle ilgili şikayetleri internet üzerinden kaldırtmak herkesin hakkıdır.

"İletişime geçin" butonuna tıklayarak, yardım almak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Hızlı ve kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen iletişime geçin

Şikayetleri İnternet Üzerinden Kaldırtmanın Hukuki Boyutu

2007 yılında yayımlanan 5651 sayılı ‘İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yolu ile İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun’un diğer hükümlerinin yanı sıra haksız yere şikayete maruz kalan özel ve tüzel kişilerin hakkını da koruma altına almaktadır. Kanun, içerik sağlayıcı, yer sağlayıcı, erişim sağlayıcı ve toplu kullanım sağlayıcılara bu çerçevede bazı yükümlülükler getirmiştir. Bu durumda kanun gereğince içerik sağlayıcısı veya yer sağlayıcısı söz konusu talebe yirmi dört saat içerisinde cevap vermekle yükümlüdür.

Şikayetleri İnternet Üzerinden Kaldırtmak İçin Neler Yapılabilir?

Bu kapsamda internet ortamında yapılan bir şikayet nedeniyle kişilik haklarının ihlal edildiğini düşünen özel veya tüzel kişiler, içerik sağlayıcısına ya da yer sağlayıcısına doğrudan başvurarak şikayetin internet üzerinden kaldırılmasını talep edebilirler. Arzu edenler ya da bu yolla çözüm bulamayanlar konuyu yargıya taşımakta da serbesttirler. Yargı yolunun tercih edilmesi halinde ise sulh ceza hakimine başvuru yapılarak şikayete erişimin engellenmesi istenilebilir. Hakim kendisine yapılan başvuruyu yirmi dört saat içinde karara bağlar. Yapacağı değerlendirme sonucunda şikayet ile ilgili içeriğe erişimin engellenmesine karar verebilir. Genellikle bu karar sadece şikayetin bulunduğu bölümün veya sayfanın engellenmesi şeklinde olur. Zorunlu haller dışında internet sitesine tümden erişimin engellenmemesi esastır.

"İletişime geçin" butonuna tıklayarak, yardım almak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Hızlı ve kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen iletişime geçin

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, size daha iyi bir tarama deneyimi sunmak için çerezler kullanmaktadır. Bu web sitesinde gezinerek, çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.