Şirketinizin İtibarını Online Dünyada Nasıl Korursunuz? | Distile Online İtibar Yönetimi

Şirketinizin İtibarını Online Dünyada Nasıl Korursunuz?

Şirketlerin varlığı internet ortamında kendini daha çok hissettirmeye başladığından beridir, iş dünyasında dikkat edilmesi gereken çok daha fazla kavram ortaya çıktı. Artık kişinin kendisini doğru anlatmak ya da yeteneklerini pazarlayabilmek için sosyal medyada uymak zorunda olduğu kurallar, çok daha acımasız şekillerde şirket ve kurumların da karşısına çıkıyor. Online dünyada firmaların itibarını ve değerini dengede tutmak, yükseltmek ve zarar gelmesini engellemek göründüğü kadar kolay değil. Bunun için zaman ve kaynak ayırmak gerektiği kesin. Peki, online itibar yönetimi kimin işi?

Bir elin nesi var? İki elin sesi var…

Bazı şirketler, halkla ilişkiler departmanları ya da dijital dünyadaki yansımalarına hakim olması gerektiğini düşündükleri bilişim departmanları çalışanlarının bu hususta yeterli sonuçlara ulaşacağını düşünebilir. Oysa basit bir SEO çalışmasından çok daha teferruatlı araştırma ve karşı tepki gerektiren bu çalışmalar, konu hakkında bilgili ve uzmanlaşmış bir kadronun elinden çıkmadıkça istediğiniz hedefe ulaşmıyor. İtibar, gelişigüzel ele alınacak bir şey değil. Hele ki, “bir bilen kişi” bulup teslim edilebilecek bir konu hiç değil.

Şirketime dışarıdan destek almak için kimlere başvurabilirim?

Online itibar yönetimi kimin işi?” sorusuna işte tam olarak burada cevap buluyoruz. Sizin için sayısal evrendeki tüm bilgileri kontrol edip süzgeçten geçirecek olumlu sonuçların daha çok göz önüne çıkmasını ve olumsuz olanların da başarılı bir yönetim stratejisiyle kontrollü bir şekilde gözden uzaklaşmasını sağlayacak uzman ajanslar mevcut. Dijital PR ve dijital iletişim alanında hizmetleri bulunan reklam ya da halkla ilişkiler ajansları, temasa geçmeniz için doğru adresler.

Hangi durumlarda böyle bir kurumsal yardıma ihtiyacım olacak?

İşlerinizin online içeriklerle desteklenmeye başladığı ve hakkınızda bilgilerin internet ortamında hızla paylaşılmaya başlandığı ilk andan itibaren bu yardıma ihtiyacınız kesinlikle var. Hem de derhal. “Marka itibarını yaratmak 20 yıl sürer ama yok etmek sadece 5 dakika” cümlesi, durumu en net haliyle açıklıyor. Algı yönetimi işine en başından beri eğilmezseniz, oluşabilecek olumsuz durumların çok kısa süre içerisinde bir krize dönüşmesini engelleyecek altyapıyı oluşturmamış olursunuz. İnanın sadece gerektiği zaman bu alana yatırım yapmayı planlamak akıllıca olmayacağı gibi, itibarınızı korumak açısından sizi bir kovboy kasabasında silahsız bırakmaktan farksız olacaktır.

Online ortamda şirketinizin emeğini boşa çıkarmamak için, size karşı oluşacak olan her türlü tepkiyi doğru şekilde ve hızla karşılamak çok önemli. Hızlı tepki için de, tecrübeli kişi veya grupların buna eğilmesi şart. Online itibarımızı yönetmek kimin işi gibi bir soruyu aklınızdan çıkarıp ticari hedeflerinize odaklanmanız, sizi rahat ettirir. İşi erbabına bırakıp uzman ajanslara teslim etmekte en ufak bir sakınca yok, aksine onlar sizin için büyük düşünecek ve yükselmenizde belki de en faydalı etmen olacaklar.

Eğer şirketinizin online itibarını yönetmek konusunda profesyonel destek almak isterseniz, uzman kadromuzla desteğe hazırız. İletişim bilgilerine web sitemizden ulaşabilirsiniz.



Bir Cevap Yazın