Sosyal Medya Yönetiminin Markalar İçin Önemi

Sosyal Medya Yönetiminin Markalar İçin Önemi

Sosyal medya artık yalnızca bireysel kullanıcılar için değil, marka ya da kurumlar için de büyük önem taşıyor. Bu durumun en temel nedeni sosyal medya aracılığıyla hedef kitle ile iletişime geçmenin kolaylaşmış olması. Günümüzde bir marka sosyal medya yönetimini ne kadar iyi ve doğru bir şekilde gerçekleştiriyorsa, bu kanal aracılığıyla elde ettiği başarı da o kadar büyük oluyor. Benzer şekilde sosyal medyayı kullanmamanın ya da hatalı şekilde kullanmanın da markalar açısından ciddi sonuçları olabiliyor. Peki sosyal medya yönetiminin markalar için önemi nedir ve doğru sosyal medya kullanımı nasıl olmalı?

Sosyal Medya Markalar İçin Neden Önemli?

Günümüzde hemen hemen tüm markaların reklam için geleneksel reklam araçları yerine sosyal medyayı kullanmaya başladığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü sosyal medya üzerinden belirli bir kitleye erişmek ve bu kitle ile doğrudan iletişim kurmak mümkün. Ayrıca sosyal medyanın markalar için neden önemli olduğu sorusuna şu yanıtları da verebiliriz:

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın
  • Markanın mevcut ya da potansiyel müşterileri ya da takipçileri ile etkileşime girebilmek,
  • Sosyal medyayı kullanan diğer markalar ile rekabete girebilmek,
  • Tanıtım faaliyetlerini maksimum verimlilik ile yürüterek satışların artmasını sağlamak,
  • Müşteriler ve takipçiler üzerinde memnuniyet yaratmak,
  • Potansiyele müşterilere ve takipçilere ulaşarak portföyü genişletmek,
  • Reklam ve pazarlama yöntemlerini olabilecek en etkili şekilde kullanabilmek,
  • Markanın vizyonu, misyonu ve gelecek planları hakkında bilgi verebilmek.

Markaların sosyal medya yönetimi stratejisi kapsamında bu listeyi uzatmak mümkün. Fakat genel olarak sosyal medyayı kullanmayan markaların mevcut rekabet koşullarında ayakta kalmasının zor olduğunu söylemek de mümkün.

Markalar İçin Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalı?

Markalar için sosyal medyanın doğru şekilde kullanılabilmesi adına belli başlı kuralları göz önünde bulundurmak gerekiyor. Bu kurallar arasından öne çıkanları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Markanı için en uygun sosyal medya platformunu seçin,
  • İçeriklerinizin kalitesini her zaman yüksek seviyede tutun ve hiçbir içerikte kurumsal kimliğinizden taviz vermeyin,
  • Gönderilerinizin analizini yaparak doğru gönderileri ve doğru gönderi zamanını belirleyin,
  • Etkileşimi artırmak için hedef kitle ile doğrudan iletişim kurun,
  • Tüm sosyal medya hesaplarınızı analiz ve takip etmek için profesyonel araçlardan yardım alın,
  • İçeriklerinizi etkili ve özgün şekilde inşa edin,
  • Reklam yönetimini doğru şekilde yapın,
  • Hashtagleri doğru şekilde kullanın,
  • Paylaşım saatlerini doğru şekilde belirleyin,
  • Yalnızca fotoğraflardan değil, videolardan ve giflerden de yararlanın.

Sosyal medya yönetimini gerçekleştirmesi için kendi içinizde bir ekip kurabileceğiniz gibi bu alanda profesyonel şekilde hizmet veren ekiplerden de hizmet alabilirsiniz.

Sosyal Medya Yönetimi Bize Ne Söylüyor?

We Are Social 2022 Türkiye Sosyal Medya Kullanım Verileri isimli çalışmaya göre Türkiye’de toplam i̇nternet kullanıcısı sayısı 70 milyon civarında ve bu kullanıcıların neredeyse tamamı sosyal medya kullanıyor. Sosyal medya kullanıcılarının yüzde 93,2’si Whatsapp, yüzde 92,5’i Instagram, yüzde 78,1’i Facebook ve yüzde 69,6’sı da Twitter kullanıyor. Yani sosyal medya yönetimini doğru şekilde kullanarak bu kitlenin tamamına ulaşmak mümkün. Bu da sosyal medya reklam çalışmalarını geleneksel reklam araçlarından çok daha etkili bir hale getiriyor. 

Bu alanda aktif profesyonel destek sağlayan Distile, markalar ve kişiler için sosyal medya yönetimi, online basın ilişkileri, online itibar ve algı yönetimi gibi konularda uzman ekipler ile çalışır. Siz de Distile ile çalışarak marka değerinizi katlamak ve işinizi bir adım ileriye taşımak isterseniz, hemen şimdi bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir