Sosyal Medyada Profesyonel Algı Yönetimi | Distile Online İtibar Yönetimi

Sosyal Medyada Profesyonel Algı Yönetimi

SOSYAL MEDYADA PROFESYONEL ALGI YÖNETİMİ

Algı yönetimi kavramı, ilk kez ABD Savunma Bakanlığı içerisindeki birimler tarafından kullanılmış bir kavramdır. Kitlelere istediğiniz bir şeyi yaptırmak ancak üç yolla mümkün olur; para ile kitleleri satın almak, şiddet kullanmak ve kitleleri inandırmak. Bunlar içerinde “inandırmak” kavramı, algı ile birebir ilişkili olan kavramdır.

profesyonel-algi-yonetimi

İnternetin akıllı telefonlarda yaygınlaşması ve teknolojiye olan ilginin artması ile birlikte, tüm dünyaya bir salgın şeklinde yayılan sosyal medya ağı, eğer profesyonel bir yaklaşımla kullanılırsa markanızın veya firmanızın algı yönetimi için mükemmel bir mecradır. Bugün her 9 kişiden birinin Facebook hesabı olduğu ve günde toplam 200 milyon Tweet atıldığı düşünülürse, mecranın önemi daha iyi anlaşılabilir. Ancak sosyal medya yeni bir mecradır ve bu konuda profesyonel olmayan kişilerin tecrübeleri yetersizdir. Sosyal medya ağlarının faydası olduğu kadar, bilinçsizce ve profesyonel olmayan kişilerce paylaşılan içeriklerin, markanızın ve firmanızın üzerinde düzeltilmesi çok zor etkiler bıraktığı ise bir gerçektir.

sosyal-medyada-algi-yonetimi

Profesyonel algı yönetimi açısından önemli olan ve algı sürecini etkileyen faktörler; algılayan bireyin kişiliği ve önceki tecrübeleri, algılanan nesnenin özellikleri ve son olarak algılanan ortam olarak sıralanabilir. Önce sosyal medyada hedef kitle belirlenir, duygusal bir strateji oluşturulur ve hedef kitlenin sizin markanızı istediğiniz biçimde algılaması sağlanır. Algıyı profesyonel olarak yönetmek, aslında iletişimi yönetmek anlamına gelir. İletişim ise algılamayı yönetmek, buna göre davranış biçimleri oluşturmak ve hedefe ulaşmak için kullanılan bir araçtır.



Bir Cevap Yazın