Trendyol ve Hepsiburada’da İzinsiz Marka Şikayeti

Trendyol ve Hepsiburada’da İzinsiz Marka Şikayeti

İnternet üzerinde hizmet veren e-ticaret platformlarının sayısı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de artış gösteriyor. Dolayısıyla i̇nternet üzerinden ticaret faaliyetleri yürüten sanal mağazaların sayısı da inanılmaz şekilde arttı. Bu durum pek çok insan için alışveriş yapmayı kolay bir hale getirmiş olsa da, aslında beraberinde bazı problemleri de getirdi. İzinsiz marka kullanımı ya da marka ihlalleri bu problemlerin başında geliyor. Peki izinsiz marka kullanımının önüne geçmek ve bu durumun marka itibarına zarar vermesini engellemek için ne yapmak gerekiyor? Sizler için bu konuyu açıklamaya çalışalım.

Trendyol ve Hepsiburada’da İzinsiz Marka Kullanımı

Trendyol, Hepsiburada ya da N11 gibi e-ticaret platformları geleneksel alışveriş alışkanlıklarını büyük ölçüde değiştirdi. Özellikle pandemi sonrası pek çok insan alışveriş merkezlerine gitmek yerine i̇nternet üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu durum hem e-ticaret pazar yerlerinin hem de bu pazar yerlerinde ticaret yapan satıcıların artmasına neden oldu. Bu yüzden bu tarz sitelerden alışveriş yaparken aynı ürünü satan pek çok sanal mağaza ile karşılaşmanız mümkün. Fakat bunun beraberinde pek çok problem getirdiği de bir gerçek. Nitekim bir ürün popüler olduğu zaman ya da güzel yorumlar aldığı zaman, aynı zamanda taklite de müsait bir hale geliyor.

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Taklit ürünler genellikle asıllarından daha ucuz oluyor. Aynı markanın aynı ürünü farklı mağazalarda listelendiği için, kullanıcılar da istemsiz bir şekilde en ucuz olan ürüne yöneliyor. Fakat ürünlerin taklit olması ve marka adının izinsiz şekilde kullanılması sebebiyle hem tüketiciler hem de orjinal markanın sahipleri bu süreçten zarar görüyor. Bu durumun tüketiciler için aldıkları ürünü uzun süre kullanamama ya da bu ürünün talepleri karşılamaması gibi sonuçları var. Markalar içinse hem internetteki kötü yorumların sayısının artması hem de markanın itibar kaybetmesi söz konusu. Bu yüzden Trendyol ve Hepsiburada başta olmak üzere tüm e-ticaret platformlarında izinsiz marka kullanımlarının önlenmesi gerekiyor.

Trendyol ve Hepsiburada’da İzinsiz Marka Kullanımı Nasıl Şikayet Edilir ve Nasıl Önlenir?

Trendyol ve Hepsiburada gibi e-ticaret sitelerinde marka ihlallerinin önlenmesi, bu e-ticaret platformlarının sorumluluğundadır. Eğer bir izinsiz marka kullanımı söz konusuysa ve platformlar bu ihlalin önüne geçmiyorsa, marka sahipleri tarafından bu platformlara ihtarname gönderilmesi mümkündür. Aynı zamanda marka sahipleri söz konusu platformlara hukuki sorumluluklarını hatırlatarak, markanın izinsiz kullanımından doğan maddi zararın tazminini talep edebilir. Elbette bu, markanın izinsiz kullanımının Trendyol ya da Hepsiburada tarafından engellenmediği durumlar için geçerlidir. Bu yöntemin ağırlıklı olarak sonuç vermekle birlikte, işin hukuki boyuta taşınması hem sürecin uzamasına hem de marka itibarının zarar görmesine neden olabilir. Bu yüzden alternatif ve daha hızlı çözüm üretebilecek yöntemleri denemekte de fayda var.

Bu yöntemlerden öne çıkanı, bu alanda hizmet veren profesyonel ekiplerden yardım almaktır. Bu ekiplerden biri olan Distile, sektördeki uzun yıllara dayanan tecrübesi ile marka ihlallerinin önlenmesi için hızlı ve etkili çözümler sunar. Distile tarafından sunulan online marka koruma hizmeti ticari marka ve marka kullanım yönergelerinin tespiti, bakım, rakip takibi, ticari marka büyütme, marka izleme ve takip hizmetleri, ticari marka davası, itirazlar ve iptalleri kapsar. Bütün bir süreç marka ihlalleri tespit edildikten sonra belirli bir strateji çerçevesinde yürütülür. Eğer siz de Distile ile çalışmak, Trendyol ve Hepsiburada gibi e-ticaret platformlarında gerçekleşen izinsiz marka kullanımlarının önüne geçmek isterseniz, hemen şimdi bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir