Uygun Medya İlişkileri Stratejisiyle İşletmenizi Geliştirin: Distile’nin Rolü

Uygun Medya İlişkileri Stratejisiyle İşletmenizi Geliştirin: Distile’nin Rolü

Günümüzde geleneksel medya araçlarının yerini büyük ölçüde dijital medya araçları almış durumda. Dolayısıyla reklam, online algı yönetimi ve online itibar yönetimi gibi çalışmalar ile birlikte medya ilişkilerinin de söz konusu dijital medya araçları üzerinden kurulması son derece önemli. Nitekim bu hem hedef kitle ile iletişime geçmenin hem de online itibarı korumanın en etkili yollarından biri. Ayrıca basın ilişkilerinin işletmelerin başarısına doğrudan etki ettiği düşünülürse, alınacak olan profesyonel destek de işletmelerin gelişmesine ve büyümesine katkı sağlayabilir.

Bir Medya İlişkileri Stratejisi Geliştirmek Neden Önemli?

İşletmelerin hem hedef kitle ile hem de medya kuruluşları ile iletişimi aslında bir çeşit halkla ilişkiler çalışması gibi düşünülebilir. Nitekim medya kanalları aracılığıyla gerçekleştirilecek olan yayınların hedef kitle ile iletişim kurmanın yanı sıra işletme itibarını güçlendirmek ve marka farkındalığı yaratmak gibi faydaları var. Ayrıca hazırlanan basın bültenleri ve düzenlenen basın toplantıları ile birlikte hedef kitlenin bunlara maruz kalması işletmelerin büyümesine katkı sağlayacaktır. 

"Teklif Alın" butonuna tıklayarak, internetten kaldırtmak istediğiniz içeriklerle ilgili birkaç saat içerisinde teklif alabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi arayacaktır.

Distile olarak 2010 yılındanbu yana online itibar yönetimi konusunda uzmanlanmış bir ajansız, kontrolü tekrar elinize almak için doğru yerdesiniz.

Size 24 saat içerisinde bir fiyat teklifi verebilmemiz için teklif formunu doldurmalısınız.

Kalıcı bir çözüm için yüzlerce kurum ve kişi tarafından güvenilen, kanıtlanmış sürecimizden yararlanın.

Hemen teklif alın

Bir medya ilişkileri stratejisi yalnızca üretilen içerikler ile hedef kitle ya da potansiyel müşteriler üzerinde pozitif bir algı yaratılmasını değil, aynı zamanda her türlü dijital mecrada yayınlanan ve işletmelere zarar verebilecek içeriklere müdahaleyi de içerir. Yani herhangi bir işletme hakkında oluşan negatif algının bertaraf edilerek pozitif bir algı yaratılması da ancak profesyonel medya ilişkileri geliştirilmesi ile mümkündür.

Profesyonel Medya İlişkilerinin Sunduğu Avantajlar

Dijitalleşme süreci içerisine giren işletmelerin neredeyse tamamı bir medya ilişkileri departmanı kurmuş durumda. Ayrıca bu alanda profesyonel destek sağlayan ekiplerden destek almak da mümkün. Profesyonel desteğin size sağlayacağı avantajlar ise şu şekilde: 

  • İşletme itibarı güçlenir ve hedef kitle üzerinde güven oluşur.
  • Hem işletmenin hem de işletmenin sunmuş olduğu ürün ve hizmetlerin tanıtılması sağlanır. Hedef kitle üzerinde bir marka farkındalığı yaratılır.
  • Marka itibarına zarar verebilecek spekülasyonların önlenmesi sağlanır. Olası bir kriz durumunda doğru bilgi akışı sağlanarak olumsuz etkiler minimize edilir.
  • İşletme hakkında bilgi verecek olan basın bültenleri, röportajlar ve makaleler özgün ve ilgi çekici şekilde hazırlanarak servis edilir. 

Tüm bu avantajlara sahip olmak ancak alanında uzman ve deneyimli ekiplere güvenmekle mümkündür.

Online Medya İlişkileri Kapsamında Distile’nin Sunduğu Çözümler

Medya ilişkilerini planlamadan ve bir strateji geliştirmeden önce hedef kitlenin belirlenmesi büyük önem taşır. Nitekim hedef kitle analizi ile hedef kitlenin medya alışkanlıkları, kullandıkları platformlar ve iletişim kanalları belirlenmiş olur; böylelikle yapılacak olan çalışmaların yönü de tayin edilebilir. Strateji belirlendikten sonra işletmelerden önemli bilgileri ve haberleri paylaşan, kitle üzerinde olumlu etki yaratacak özgün ve ilgi çekici basın bültenlerinin oluşturulması söz konusudur. Distile’nin editörler, gazeteler ve dijital haber kaynakları ile kurmuş olduğu ilişkiler sayesinde oluşturulan basın bültenleri dijital haber kaynaklarında yayınlanır ve bunların çok daha geniş bir kitleye ulaşması sağlanır. Ayrıca gerçekleştirilen SEO çalışmaları ile söz konusu içeriklerin arama motorlarının üst sıralarında yer alması sağlanır. Bu da hedef kitlenin ya da potansiyel müşterilerin gerçek müşterilere dönüşmesine katkı sağlar.

Distile olası bir kriz durumunda, bu kriz durumunun yayılarak marka itibarını kötü etkilemesini önler. Bu yüzden profesyonel medya ilişkileri ile doğru bilginin hızlı bir şekilde yayılmasına yardımcı olur. Böylelikle oluşabilecek risk faktörleri doğru bir kriz yönetimi ile birlikte ortadan kaldırılmış olur. Eğer siz de Distile ile çalışmak ve online medya ilişkileri sayesinde işletmenizi bir adım ileriye taşımak isterseniz, hemen şimdi bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir